Xiaomi Mi Note 3 camera scores higher than iPhone 8, Google Pixel and HTC U11 in DxOMark still photography test

xiaomi's mi note 3 with snapdragon 835 8gb ram xiaomi's mi note 3 xiaomi mi note 3 price xiaomi mi note 3 pro xiaomi mi note 3 price in india xiaomi mi note 3g xiaomi mi note 3 review xiaomi mi note 3gb ram xiaomi mi note 3 flipkart xiaomi mi note 3 india xiaomi's mi note 3 with snapdragon 835 8gb ram xiaomi mi note 3 xiaomi mi note 3 price xiaomi mi note 3 pro xiaomi mi note 3 price in india xiaomi mi note 3 review xiaomi mi note 3 flipkart xiaomi mi note 3 32gb xiaomi mi note 3 india xiaomi mi note 3 specs xiaomi mi note 3 amazon xiaomi mi note 3 antutu xiaomi mi note 3 availability in india xiaomi mi note 3 accessories xiaomi mi note 3 analisis xiaomi mi note 3 aliexpress xiaomi mi note 3 gsmarena xiaomi mi note 3 price and specification xiaomi mi note 3 32gb amazon xiaomi mi redmi note 3 amazon xiaomi mi note 3 camera review xiaomi mi note 3 camera xiaomi mi note 3 case xiaomi mi note 3 colors xiaomi mi note 3 compare xiaomi mi note 3 camera quality xiaomi mi note 3 colours xiaomi mi note 3 camera samples xiaomi mi note 3 cena xiaomi mi note 3 caracteristicas xiaomi mi note 3 launch date in india xiaomi mi note 3 release date xiaomi mi note 3 launch date xiaomi red mi note 3 digit.in mi xiaomi redmi note 3 dual sim 32gb gold xiaomi mi note 3 pro release date xiaomi redmi note 3 release date xiaomi redmi note 3 (dark grey 16gb) by mi mi drop xiaomi redmi note 3 xiaomi redmi note 3 (dark grey 32 gb) by mi xiaomi mi note 3 buy xiaomi mi note 3 back cover xiaomi mi note 3 buy india xiaomi mi note 3 benchmark xiaomi mi note 3 battery life xiaomi mi note 3 bd price xiaomi mi note 3 black xiaomi redmi note 3 buy xiaomi mi redmi note 3 buy xiaomi mi note 3 32gb buy xiaomi mi note 3 ebay xiaomi redmi note 3 ebay xiaomi mi note 3 españa xiaomi mi note 3 especificaciones como saber si mi xiaomi redmi note 3 es original mi xiaomi redmi note 3 no enciende xiaomi redmi note 3 rom español xiaomi redmi note 3 español xiaomi mi note 3 flipkart xiaomi mi3 note features xiaomi mi note 3 full specification xiaomi mi note 3 flash sale xiaomi mi note 3 fingerprint xiaomi mi note 3 for sale xiaomi redmi mi note 3 fingerprint xiaomi mi note 3 32gb flipkart xiaomi redmi note 3 flipkart xiaomi mi note 3 price and features xiaomi mi note 3g xiaomi mi note 3gb ram xiaomi mi note 3g flipkart xiaomi mi note 3g price xiaomi mi note 3gb ram 64gb xiaomi mi note 3g update xiaomi mi note 3g vs 4g xiaomi mi note 3g price in india xiaomi mi note 3g root xiaomi mi note 3gb ram 16gb xiaomi mi note 3 hard reset xiaomi mi note 3 harga xiaomi mi note 3 hdblog xiaomi hongmi note 3 hasil kamera xiaomi mi note 3 how to buy xiaomi mi note 3 harga xiaomi redmi note 3 xiaomi mi redmi note 3 harga xiaomi mi note 3 pro harga hp xiaomi mi note 3 xiaomi mi note 3 india xiaomi mi note 3 indonesia xiaomi mi note 3 india launch xiaomi mi note 3 images xiaomi mi note 3 india release xiaomi redmi note 3 in india xiaomi mi note 3 price in malaysia xiaomi mi note 3 price in bangladesh xiaomi mi note 3 price in pakistan xiaomi mi note 3 buy india jual xiaomi mi note 3 jual xiaomi mi note 3 pro xiaomi mi note 3 kaskus xiaomi redmi note 3 kaskus xiaomi mi note 3 vs lenovo k4 hasil kamera xiaomi mi note 3 k3 note vs xiaomi mi3 xiaomi mi3 vs lenovo k3 note compare xiaomi mi note 3 and lenovo k4 note lenovo note k3 vs xiaomi mi 4i lenovo vibe k4 note vs xiaomi mi3 kelebihan xiaomi mi note 3 xiaomi mi note 3 launch in india xiaomi mi note 3 launch xiaomi mi note 3 launch date xiaomi mi note 3 lazada xiaomi mi redmi note 3 launch in india xiaomi mi redmi note 3 lte xiaomi redmi note 3 lazada xiaomi redmi note 3 launch in india xiaomi mi note 3 vs le 1s xiaomi mi note 3 price list xiaomi mi note 3 mobile xiaomi mi note 3 malaysia xiaomi mi note 3 manual xiaomi mi note 3 vs mi4i xiaomi mi note 3 vs mi5 xiaomi mi note 3 recovery mode xiaomi mi note 3 vs mi4 xiaomi mi note 3 price malaysia xiaomi redmi note 3 malaysia xiaomi mi note 3 price in myanmar xiaomi mi note 3 nfc xiaomi redmi note 3 news xiaomi mi 4i vs note 3 neo new xiaomi mi note 3 new xiaomi mi note 3 price xiaomi mi 4i vs samsung note 3 neo xiaomi mi note vs note 3 xiaomi mi note 3 vs mi note pro xiaomi mi note vs samsung note 3 xiaomi mi note 3 vs lenovo k4 note xiaomi mi note 3 online buy xiaomi mi note 3 online xiaomi mi note 3 on flipkart xiaomi mi note 3 official xiaomi mi note 3 online shopping xiaomi mi note 3 olx xiaomi redmi note 3 online xiaomi mi redmi note 3 online xiaomi mi redmi note 3 buy online xiaomi redmi note 3 on mi store xiaomi mi note 3 price xiaomi mi note 3 pro xiaomi mi note 3 price in india xiaomi mi note 3 pro review xiaomi mi note 3 price in malaysia xiaomi mi note 3 price in bangladesh xiaomi mi note 3 phone xiaomi mi note 3 price in china xiaomi mi note 3 philippines xiaomi mi note 3 price in bd xiaomi mi note 3 camera quality xiaomi mi note 3 review xiaomi mi note 3 release date in india xiaomi mi note 3 release date xiaomi mi note 3 registration xiaomi mi note 3 root xiaomi mi note 3 rom xiaomi mi note 3 recovery mode xiaomi mi note 3 rate xiaomi mi note 3 pro review xiaomi mi note 3 camera review xiaomi mi note 3 specs xiaomi mi note 3 sale xiaomi mi note 3 snapdragon xiaomi mi note 3 snapdeal xiaomi mi note 3 smartprix xiaomi mi note 3 singapore xiaomi mi note 3 silver xiaomi mi note 3 snapdragon 650 xiaomi mi note 3 sd card xiaomi mi note 3 full specification xiaomi mi note 3 tabloid pulsa xiaomi redmi note 3 how to buy xiaomi mi note 3 xiaomi redmi note 3g mi smartwatch launch today how to root xiaomi redmi note 3 xiaomi test on redmi note 3 dien thoai xiaomi mi note 3 điện thoại xiaomi mi note 3 dien thoai xiaomi red mi note 3 điện thoại xiaomi red mi note 3 xiaomi mi note 3 unboxing xiaomi mi note 3 user review xiaomi mi note 3 vs mi4i xiaomi mi note 3 vs le 1s xiaomi mi note 3 vs mi5 xiaomi mi note 3 vs mi4 xiaomi mi note 3 vs xiaomi mi note 3 vs letv 1s xiaomi mi note 3 vs asus zenfone 2 xiaomi mi note 3 vs lenovo k4 xiaomi mi note vs xiaomi mi note 3 xiaomi note 3 vs mi4 xiaomi's mi note 3 with snapdragon 835 8gb ram xiaomi mi note 3 wallpaper xiaomi mi note 3 price xiaomi redmi note 3 compare with mi 4 xiaomi redmi note 3 compare with mi 4i warna warna xiaomi redmi note 3 xiaomi mi note 3 xda xiaomi mi note 3 vs xiaomi mi4i xiaomi mi note 3 vs xiaomi mi4 xiaomi mi note 3 vs xiaomi mi 5 xiaomi redmi note 3 vs moto x play xiaomi mi 4i vs xiaomi note 3 xiaomi note 3 vs mi4 xiaomi mi 3 vs xiaomi note 3 xiaomi mi 4c vs xiaomi redmi note 3 xiaomi mi 4s vs xiaomi redmi note 3 pro xiaomi mi note 3 youtube xiaomi redmi note 3 youtube xiaomi mi note 3 vs asus zenfone 2 xiaomi mi note 3 16gb xiaomi redmi note 3 16gb xiaomi mi note 3 vs le 1s xiaomi mi note 3 vs letv 1s mi xiaomi redmi note 3 (gold 16gb) xiaomi redmi note 3 (silver 16 gb) by mi telefon xiaomi mi note – 3/16gb lte xiaomi mi note 3 2016 xiaomi mi note 3 vs asus zenfone 2 xiaomi redmi note 2 prime vs xiaomi mi3 xiaomi redmi note 2 vs redmi note 3 harga xiaomi mi note 3 2016 xiaomi mi 3 vs note 2 xiaomi mi3 vs redmi note 2 xiaomi redmi note 3 mi pad 2 xiaomi mi note 3 32gb xiaomi mi note 3 32gb price xiaomi mi note 3 3gb ram xiaomi mi note 3 3gb xiaomi mi note 3 32gb amazon xiaomi mi note 3 32gb buy xiaomi mi note 3 32gb flipkart xiaomi redmi note 3 32gb xiaomi mi 3 vs note 3 mi xiaomi redmi note 3 (gold 32gb) xiaomi mi3 note 4g xiaomi mi note 3 for sale xiaomi note 3 vs mi4 xiaomi note 3 vs mi 4i xiaomi redmi note 3 mi 4 xiaomi mi 4i vs note 3 neo xiaomi note 4g vs mi3 xiaomi redmi note 3 vs mi4c xiaomi mi 4s vs redmi note 3 pro xiaomi mi 4i vs samsung note 3 xiaomi mi note 3 vs mi 5 xiaomi mi 5 note 3 xiaomi mi 5 redmi note 3 xiaomi mi 5 vs redmi note 3 pro xiaomi redmi note 3 and mi5 comparison xiaomi mi5 vs xiaomi note 3 pro xiaomi mi band note 3 5.0 xiaomi mi3 vs iberry auxus note 5.5 xiaomi mi note 3 64gb xiaomi mi note 3 snapdragon 650 xiaomi mi note 3 91mobiles
Xiaomi's mi note 3

Xiaomi has been known for making affordable budget smartphones, but if some 

of the latest reports are to be believed then it would seem that Xiaomi may now 

even capture the best smartphone camera segment.

DxOMark is a benchmarking website rating smartphone camera quality and 

according to its latest scores, the Mi Note 3 has a camera which could be 

termed as better than the iPhone 8, Google Pixel and the HTC U11 in terms of .

photography.


The website has given the Xiaomi 

Mi Note 3 a score of 94 in terms of 


its still photography chops, while it 

received a score of 82 in terms of 

video shooting capabilities which 

brought the overall score to 90.

In comparison, the Apple iPhone 8, 


Google Pixel and HTC U11, widely 

regarded as the best phones for 

photography, had DxOMark scores 

of 93, 90 and 90 respectively for 

their photo capturing capabilities. 

This speaks volumes about 

Xiaomi's determination to provide 

the best hardware at nearly half 

the 

price of the premium flagship 

devices. The Mi Note 3 has a 

starting price of CNY 2,499 

(approximately Rs 25,000).


According to DxOMark, the Mi Note 3 offers fast and accurate autofocus, 

effective image stabilisation and impressive zoom capabilities. DxOMark also 

claimed that the phone could capture good bokeh photos and had good noise 

reduction under low lighting conditions alongside accurate white balance. 

However, the bokeh mode did not function that well under dim lights, there were 

some colour casts observed in the photos and fine details were lost in low light.

Of course, the camera phones to beat this year are the Google Pixel 2, Apple 

iPhone X, Huawei Mate 10 Pro and the Galaxy Note 8.

The Mi Note 3 is available in two finishes and storage options. A 6 GB RAM and 

64 GB storage forms the base version and is available in the black finish at CNY 

2,499 (roughly Rs 24,000). The next option packs in 6 GB RAM and 128 GB of 

internal storage and is available in both blue and black at CNY 2,899 (roughly Rs 

28,000) and CNY 2,999 (roughly Rs 30,000) respectively.

You can think of it as a larger Mi 6 but with a Qualcomm Snapdragon 660 

chipset inside. That powerful mid-range chipset is coupled with 6 GB RAM and 

128 GB of storage. Coming to the cameras there is a dual camera setup with 

two 12 MP camera on the rear, with one camera offering a 12 MP + wide angle 

lens and the second a 12 MP telephoto giving up to 2X optical zoom. There is 

also 4-axis OIS and bokeh-effect mode.

Comments