Bajaj Pulsar |
The Bajaj Pulsar brand has been in the Indian market for over 16 years now. The Pulsar brand has surpassed overall sales of over 1 crore units globally. To celebrate this milestone, Bajaj has launched the Pulsar Black Pack Edition across its 150, 180 and 220 range. The Bajaj Pulsar 150 was first launched in the country in 2001, which was followed by the launch of the Pulsar 180. The new Black Pack Edition features a new paint scheme, body graphics and other nip and tucks on the existing Pulsar range.
The Bajaj Pulsar Black Pack Edition sports a new black paint job with matte red and grey decals. The bikes also sport white finished alloy wheels and a satin chrome exhaust cover. That said, the changes are limited to the cosmetics while the mechanicals remain unchanged. Speaking of which, the Bajaj Pulsar 150 is powered by a 149 cc engine producing 14 BHP of power and 13.4 Nm of peak torque.
On the other hand, the Bajaj Pulsar 180 is powered by a 178.6 cc engine producing 17 BHP of maximum power while developing 14.22 Nm of peak torque. The Bajaj Pulsar 220F is powered by a 220 cc oil-cooled motor that is capable of producing 21 BHP of maximum power along with a peak torque of 18.55 Nm. All three engines come mated to a 5-speed gearbox. The company has not revealed the prices of the Pulsar Black Pack Edition bikes. However, the regular variants of these bikes are priced at INR 76,233 for the Pulsar 150 (ex-showroom, Delhi), INR 81,651 for the Pulsar 180 (ex-showroom, Delhi) and INR 93,683 for the Pulsar 220F (ex-showroom, Delhi).
Speaking on the occasion of launching the Bajaj Pulsar Black Pack Edition, Mr Eric Vas, President – Motorcycles Business, Bajaj Auto Ltd., said, “Pulsar has been India’s No.1 Sports motorcycle brand in the country since its launch in 2001. Bajaj Pulsar is sold in over 25 countries worldwide and is market leader in most of them. We are proud to have achieved the milestone of 1 crore Pulsar customers around the world. To commemorate this achievement, we present the unique Black Pack edition.”
बजाज पल्सर ब्रांड 16 वर्षों से अब तक भारतीय बाजार में रहा है। पल्सर ब्रांड ने विश्व स्तर पर 1 करोड़ से अधिक इकाइयों की कुल बिक्री को पार किया है। इस मील का पत्थर मनाने के लिए बजाज ने 150, 180 और 220 रेंज में पल्सर ब्लैक पैक संस्करण लॉन्च किया है। बजाज पल्सर 150 को पहली बार 2001 में देश में लॉन्च किया गया था, जिसके बाद पल्सर 180 को लॉन्च किया गया था। नए ब्लैक पैक संस्करण में एक नई पेंट स्कीम, बॉडी ग्राफिक्स और मौजूदा पल्सर रेंज पर अन्य निप्प और टैक्स शामिल हैं।
बजाज पल्सर ब्लैक पैक संस्करण मैट लाल और ग्रे डेक के साथ एक नया ब्लैक पेंट जॉब पेश करता है। बाइक भी खेल सफेद खत्म मिश्र धातु पहियों और एक साटन क्रोम निकास कवर। उसने कहा, परिवर्तन कॉस्मेटिक्स तक सीमित हैं, जबकि मैकेनिकल अपरिवर्तित रहते हैं। जिसमें से बजाज पल्सर 150 को 14 बीएचपी बिजली उत्पादन और 13.4 एनएम पीक टोक़ के उत्पादन के लिए 14 9 सीसी इंजन द्वारा संचालित किया गया है।
दूसरी ओर, बजाज पल्सर 180 को 178.6 सीसी इंजन द्वारा संचालित किया जाता है जिसमें अधिकतम 17 बीएचपी उत्पादन होता है जबकि 14.22 एनएम पीक टोक़ का विकास होता है। बजाज पल्सर 220 एफ 220 सीसी तेल-कूल्ड मोटर द्वारा संचालित है, जो कि अधिकतम बिजली के 21 बीएचपी उत्पादन करने में सक्षम है और 18.55 एनएम के चोटी टोक़ के साथ है। सभी तीन इंजन 5-स्पीड गियरबॉक्स में मिलते हैं कंपनी ने पल्सर ब्लैक पैक संस्करण बाइक की कीमतों का खुलासा नहीं किया है। हालांकि, इन बाइक के नियमित रूपों की कीमत पल्सर 150 (पूर्व शोरूम, दिल्ली) के लिए 76,233 रुपये, पल्सर 180 (एक्स शोरूम, दिल्ली) के लिए 81,651 रुपये और पल्सर 220 एफ (पूर्व शोरूम, दिल्ली)।
बजाज पल्सर ब्लैक पैक संस्करण लॉन्च करने के अवसर पर बोलते हुए, मोटरसायकल बिजनेस, बजाज ऑटो लिमिटेड के अध्यक्ष श्री एरिक वास ने कहा, "पल्सर 2001 में लॉन्च होने के बाद से देश में नंबर 1 स्पोर्ट्स मोटरसाइकिल ब्रांड है। बजाज पल्सर दुनिया भर में 25 से अधिक देशों में बेचा जाता है और उनमें से ज्यादातर में बाजार का नेता होता है। दुनिया भर के 1 करोड़ पल्सर ग्राहकों के मील का पत्थर हासिल करने पर हमें गर्व है। इस उपलब्धि का स्मरण करने के लिए, हम अद्वितीय ब्लैक पैक संस्करण पेश करते हैं। "
Comments
Post a Comment
Thanks For Comment